Welcome to my Blogspot if you Want Register in vegasslots88 WhatsApp : +60146488923 Wechat : vegasslots88 contact now..get free User id..SCR888Kiss,NewTown,MaxBet,Mbk368toto,Magnum,Damacai,Toto,Singapore


Jumaat, 16 Mac 2018

Najib tunjukkan gambar bersama PM Australia

Najib tunjukkan gambar bersama PM Australia
Najib tunjukkan gambar bersama PM Australia



MKTS - Najib tunjukkan gambar bersama PM Australia


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak memaparkan gambar beliau bersama Perdana Menteri Australia, Malcolm Turnbull selepas bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad memberikan amarannya semalam.

Semalam, Mahathir dalam temubual dengan ABC News berkata Najib akan cuba mencari peluang bergambar dengan rakan sejawatnya itu di Australia.

Ternyata benar apabila gambar mesra pertemuan dua ketua kerajaan itu dipaparkan di twitter Najib, petang semalam.

"Sangat bagus berjumpa Perdana Menteri Australia (Turnbull) @turnbullMalcolm pagi ini!

"Australia tetap menjadi rakan rapat dan sekutu Malaysia dan kami akan terus bekerjasama rapat," kata Najib.

Mahathir semalam memberitahu media Australia bahawa Najib akan cuba bergambar dengan pemimpin antarabangsa untuk meningkatkan imejnya di mata dunia.

Najib berada di Sydney untuk menghadiri Sidang Kemuncak Asean-Australia.

Minggu lalu, Mahathir dilaporkan memberitahu The Australian bahawa Turnbull harus menimbulkan isu skandal 1MDB dengan Najib pada sidang kemuncak itu.

Lawatan Najib ke Australia berlaku ketika skandal 1MDB terus menjadi berita di seluruh dunia berikutan rampasan kapal layar mewah milik ahli perniagaan Jho Low di Bali yang dikaitkan dengan 1MDB dan perbahasan Parlimen Switzerland mengenai rampasan wang CHF104 juta (RM430 juta) yang turut dikaitkan dengan firma itu.

Kerajaan Malaysia menafikan dakwaan bahawa wang berkenaan telah dicuri daripada 1MDB.

Australia tidak terlepas daripada skandal berkenaan selepas anak lelaki Turnbull, Alex, seorang tokoh perbankan, mendakwa diketepikan dari jawatan eksekutifnya di Goldman Sachs di Singapura empat tahun lalu.

Alex mendakwa peletakan jawatannya di Goldman Sachs berlaku selepas beliau cuba mengketengahkan perjanjian mencurigakan membabitkan berbilion-bilion dolar antara bank itu dengan 1MDB.

Supermodel Australia, Miranda Kerr juga menjadi tajuk utama tahun lepas apabila beliau menyerahkan barang kemas bernilai lebih AS $ 8.1 juta (RM35 juta) kepada pihak berkuasa AS, yang didakwa dibeli oleh Jho Low dengan dana yang disalahgunakan daripada 1MDB.

Selain itu, media Australia juga melaporkan skandal Mara Incorporated Sdn Bhd (Mara Inc) yang membayar A$ 41.8 juta (kira-kira RM138 juta) untuk sebuah bangunan di pusat bandar Melbourne, bernilai hampir separuh harga.

Fairfax Media mendakwa kerajaan Australia gagal menangani pengubahan wang haram melalui pasaran hartanah Melbourne, yang dikatakan melibatkan rakyat Malaysia.





Sumber : malaysiakini




Merealisasikan impian anda bersama-sama vegasslots88.com

Jadi apa yang anda tunggu hubungi Cs dengan segera Vegasslots88 melalui :
Wechat : vegasslots88
WhtasApp : 0182669645
Keselesaan dan Kerahsiaan anda adalah PRIORITAS kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan