Welcome to my Blogspot if you Want Register in vegasslots88 WhatsApp : +60146488923 Wechat : vegasslots88 contact now..get free User id..SCR888Kiss,NewTown,MaxBet,Mbk368toto,Magnum,Damacai,Toto,Singapore


Ahad, 25 Mac 2018

Gagal mohon maaf: Dewan Rakyat gantung tiga wakil DAP

Gagal mohon maaf: Dewan Rakyat gantung tiga wakil DAP
Gagal mohon maaf: Dewan Rakyat gantung tiga wakil DAP


Kiss - Gagal mohon maaf: Dewan Rakyat gantung tiga wakil DAP


PARLIMEN - Timbalan Speaker Dewan Rakyat Datuk Ronald Kiandee hari ini menggantung tiga anggota parlimen DAP selama sepuluh hari selepas mereka gagal memohon maaf kepada Speaker Tan Sri Pandikar Amin Mulia.

Ronald berkata tindakan Ngeh Khoo Ham (DAP-Beruas), V Sivakumar (DAP-Batu Gajah), dan Nga Kor Ming (DAP-Taiping) adalah satu penghinaan kepada speaker yang melaksanakan tugasnya dan sehubungan itu, juga adalah satu penghinaan kepada parlimen.

"Oleh itu, saya mengarahkan anggota Beruas, Taiping, dan Batu Gajah untuk keluar dewan untuk sepuluh hari bermula 26 Mac 2018," katanya.

Pandikar, dalam satu surat 14 Mac lalu kepada ketiga-tiga pemimpin DAP itu berkata kata-kata mereka itu satu bentuk penghinaan kepada Dewan Rakyat dan memberi mereka peluang untuk memohon maaf secara terbuka di dalam Dewan.

Katanya, kegagalan mereka berbuat demikian akan menyebabkan tindakan tegas diambil.

Pandikar dilaporkan tersinggung dengan kenyataan mereka sebelum ini bahawa speaker tidak sepatutnya menjadi "sekutu untuk menutup skandal rasuah" dan “sebagai speaker, Pandikar gagal menegakkan kebenaran, justeru, perkara paling mulia untuk dilakukannya adalah meletakkan jawatan."

Ini susulan keputusan Pandikar yang menolak usul segera mereka berhubung isu rampasan kapal persiaran milik ahli perniagaan Jho Low dan soalan berkaitan 1MDB.

Kapal The Equanimity dirampas oleh pihak berkuasa Indonesia di Benoa, Bali, akhir bulan lalu.

Pemfailan mahkamah oleh Jabatan Keadilan (DoJ) Amerika Syarikat mendakwa kapal itu dibina dan diselenggarakan dengan menggunakan lebih daripada AS$250 juta yang didakwa diselewengkan daripada 1MDB.







Sumber : Malaysiakini






Merealisasikan impian anda bersama-sama vegasslots88.com


Jadi apa yang anda tunggu hubungi Cs dengan segera Vegasslots88 melalui :
Wechat : vegasslots88
WhtasApp : +60182669645
Livechat : www.vegasslots88.com

Keselesaan dan Kerahsiaan anda adalah PRIORITAS kami.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan